Tentang Praktikal Di Bandar Baru Raub..

12.12.2011

starting praktikal di RAUB..(1st hospital yg aku pergi dengan kawan-2 aku)
OMG..!! memang ta caya.. aku ingat hospital raub dia besar..tp.......
kecik gilaa... da la tu.. wad juz DUA.. laki n perempuan..
memang bosan la..student ramai gila.. but keje aku n kawan-2 aku kat dalam wad juz amek vital sign patient (tekanan darah n sebagainya)
adoii..da sem 6 but keje yang bole buat dalam wad tu keje untuk sem 1..hahaha..
but ta pe ah..senang kot.. ta yah na susah-2 na wat keje yg berat-2..

1st day aku kat raub..
-orientasi (dalam pikiran,lepas orientasi bole balik ruma n tido..but salah..clinical instructor(ci) suh masuk wad n buat keje..mmg blur muka masing-2)
-aku dapat keje tempat emergency..sungguh blur sebab ta ramai pesakit..
-pegawai kat tempat aku keje semua gatal..
-aku bosan tempat emergency tu

2nd day..
-masuk keje kul 7am-5pm (sebab kena ganti cuti)
-macam biasa kena tunggu pesakit datang..n buat apa yg patut
-kena tnya ngan pegawai kat tempat keje pasal ubat(muka aku blur..sebab ta hafal pasal ubat)

3rd day..
-masuk kul 7am-5pm(macam bese la smpai ckup 5 ari)
-bosan bosan n bosan

4th day..
-macam-2..kena cuci luka pesakit..
-bagi ubat,kemas katil..ntah pape..bosan..

5th day..
-masuk jarum kat pesakit pakistan..
-baju aku kena darah ( ambil keputusan balik awal kul 2pm)
-2.30pm..bgtaw ci aku na balik..terus aku n kawan aku diCHOP SIRIM ''ABSENT''..!! (shiall dowhh)
-buat tataw..terus tido smpai petang..HAHAHAHAHA...(sebab malas na fikir masalah yg ta brapa na besar)

6th day..
-cuti..(rehat secukupnya)

7th day..
-masuk wad kul 7am-5pm..
-macam-2 keje kena buat..(Sangat penat =,='')
-balik ruma..member terus crite yg ci da mula cari gado..(still sabar)

8th day..
-hehehe..tataw..coz esk baru start keje..(dapat jadual baru..kena keje wad female..yes..aku suka)

n ahad minggu nie..
balik hospital temerloh..
SUKAAAA....!!!

ends of the story..!!!

No comments:

Post a Comment